Δευτέρα 17 Μαΐου 2010

Θέμα έκθεσης στις πανελλήνιες.


Τη Παρασκευή που μας πέρασε, τη πρώτη μέρα δηλαδή των εξετάσεων, ήμουν επιτηρητής σε εξεταστικό κέντρο , όπου τα παιδιά εξετάζονταν στο μάθημα της
Νεοελληνικής Γλώσσας Γενικής Παιδείας.

Θυμάμαι πως αφού μοιράσαμε τα θέματα ένας πιτσιρικάς που καθόταν συμπτωματικά στο τελευταίο θρανίο , με ρωτάει χωρίς να συνειδητοποιεί σε ποιον απευθύνεται " Τι σημαίνει αυτομόρφωση;" . "Τώρα σώθηκες" απάντησα , ώστε να μη κάψω τον μαθητή για τη στιγμιαία αβλεψία του.

Φυσικά , στη συνέχεια αναρωτήθηκα για τη σημασία της λέξης και φαντάστηκα πως λογικά θα σημαίνει την διά βίου εκπαίδευση , όπως την αποκαλούσαν πριν λίγα χρόνια, όταν ήμουν ακόμη μαθητής ο ίδιος και που προσπαθούσαν να μας πείσουν πως αποτελούσε τη λογική συνέχεια του παλιού γνωμικού " γηράσκω αεί διδασκόμενος " των αρχαίων Ελλήνων. Διαβάζοντας , μετά το τέλος της επιτήρησης το συνοδευτικό κείμενο στο οποίο θα έπρεπε να κάνουν περίληψη οι μαθητές , κατάλαβα... Το θέμα του κομματιού που ονομάζαμε έκθεση ιδεών είχε να κάνει με ένα άρθρο για την αυτομόρφωση.


Όπως θα δείτε και στο άρθρο που βρήκα σε ηλεκτρονική μορφή, η προπαγάνδα αναπτύσσεται δια μέσω δεκαετιών , με τέτοιο τρόπο ώστε οι λέξεις και οι έννοιες να χάνουν το νόημα τους ή να αλλοιώνονται οι έννοιες τους. Οι λέξεις έχουν δύναμη , όπως ίσως να θυμάστε ακόμα. Η προπαγάνδα λοιπόν γίνεται πιο αποτελεσματική με τη συστηματική τους διαστρέβλωση.

Τα παιδιά λοιπόν για να γράψουν "καλά" στις εξετάσεις , για να πετύχουν , να βγουν κερδισμένοι από το εκπαιδευτικό σύστημα, καλούνται να ενστερνιστούν και να υποστηρίξουν ιδέες τις οποίες δε πιστεύουν ή δεν αποδέχονται , στη καλύτερη περίπτωση. Τα παιδιά επίσης , τα οποία έχουν μοναδική αντίληψη των πραγμάτων , μολονότι εμείς, εντελώς ηλίθια τείνουμε να μη τους την αναγνωρίζουμε , πριν την εξέταση μιλούσαν για ένα υποθετικό βιβλίο με τα ... 101 πιο αντιsos θέματα για έκθεση και ανέφεραν ανάλογα παραδείγματα θεμάτων τα οποία είναι αναγκασμένα να μελετούν , αποστηθίζοντας ένα βουνό από ιδέες σχετικές με το εκάστοτε θέμα , τις οποίες πρέπει να χρησιμοποιήσουν σε περίπτωση που "πέσει" το τελευταίο στις εξετάσεις , αναγνωρίζοντας παράλληλα πως οι ιδέες αυτές δεν αντικατόπτριζαν την άποψη τους. Είναι όμως αναγκασμένοι να γράψουν ακριβώς αυτά, τα οποία δεν πιστεύουν , ώστε να είναι πολιτικά ορθοί! Χα,χα! Τραγικό! Έτσι έχουμε μια μίνι πλύση εγκεφάλου από αυτή τη τόσο τρυφερή ηλικία για κάθε σοβαρό ή όχι θέμα που μπορεί να προκύψει ή να εμφανιστεί στις ζωές μας. Έτσι , σκέφτηκα το κράτος κατασκευάζει τους πολίτες του, όπως αυτό τους θέλει! Κι αυτό δε μπορεί παρά ανησυχητικό να είναι...



1 σχόλιο:

  1. ακριβως σαββα ακομα μια απαραδεκτη τακτικη του υπουργειου παιδιας και του εκπαιδευτικου συστηματος που επιμενει σε αυτο το εντελος ηλιθιο συστημα εξετασης των μαθητων.και φαινεται η προπαγανδα τους γιατι στην εκθεση αςπουμε θα μπορουσαν να βαθμολογισουν τα συντακτικα λαθη τα φραστικα λαθη το αν μπορει καποιος τελοσπαντων να γραψει ενα κειμενο ιδεων που να βγαινει καποιο νοημα.οπως θα θυμασαι αντι να μας μαθουν να χειριζομαστε το γραπτο λογο σε ολο του το ευρος μας εκπαιδευαν μονο σε ενα πολυ συγκεκριμμενο ειδος κειμενου με συγκεκριμμενη φορμα και συγκεκριμμενα επιχειριματα.δεν ειναι η πρωτη φορα που συνανταμε τετοιες τακτικες βεβαια.θα σου πω παραδειγμα σε προφορικα απο εξετασεις που εδωσα για το Α2 του γαλλικου ινστιτουτου οταν ημουν 15 χρονων που ειναι ενα ξενο ιδρυμα.η εξεταση γινονταο ως εξης.σου εδιναν μια φωτοτυπια με καποιες εικονες και εσυ επρεπε να αναπτυξεις ενα διαλογο με τον εξεταστη.εμενα μου εδωσαν 4 φωτογραφιες απο μεταλ συγκροτηματα.η χρονια ηταν 1998 οποτε η φαση μεταλ σατανισμος ηταν συνυφασμενες εννοιες.επρεπε λοιπον εγω συμφωνα με το πολιτικαλι κορρεκτ της εποχης να πω οτι η μεταλ ειναι κακο πραγμα και κανει κακο στην κοινωνια κτλ.εγω ομως ειπα τα αντιθετα και οτι αυτα δεν εχουν καμια σχεση με το τι προσφερει αυτη η μουσικη στους νεους κτλ...μπορεις να μαντεψεις αν περασα την εξεταση η οχι...

    βλεπεις καποιοι καθηγητες να τους κανει ο θεος νομιζουν πως εχουν την εξουσια να εξουδετερωνουν την κριτικη σκεψη.γιαυτο και κανουν τα παντα ωστε ο μεσος μαθητης να μην μπορει να εχει ενα σοστα δομημενο τροπο εκφρασης ειτε λεγεται γραπτος λογος ειτε ποιηση ειτε τεχνες...

    σορρυ για το σεντονι
    (τι ωραια θα τεντωνει...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή